CREATE ACCOUNT

*

*

*

*

*

*

FORGOT YOUR PASSWORD?

*

Denk jij nu eens goed na over je toekomst!

 

Bij de meeste bedrijven staan jaarlijkse de functioneringsgesprekken, plangesprekken, popgesprekken, ontwikkelgesprekken (hoe je het ook noemt) op het programma. Ik las laatst zelfs over een feedback-app voor een 360gr beoordeling door je collega’s. Waar het volgens mij om gaat is dat je met elkaar in gesprek gaat over jouw werkgeluk en dat van je manager. Als je allebei tevreden bent, levert dit het meeste op. 

Ben jij dan diegene die dit gesprek tot in de puntjes voorbereid. Een compleet toekomstplan klaar heeft. Inclusief de toekomstige skills die je je eigen wilt maken en het bijbehorende opleidingsplan met kosten en planning. Of wacht je liever af waar je manager mee komt.

Voldoening uit je baan halen. Hoe doe je dat? 

De afgelopen jaren was het, gezien de economische omstandigheden, best lastig om de switch te maken naar een andere baan. Hoe doe je dan toch het werk dat bij je past en je energie geeft? 

Lees de 8 tips en ga het DOEN! 

1. Blijf positief. Zorg dat je de kansen blijft zien en niet de bedreigingen.
Ondanks het feit dat het soms lastig is, helpt het niet om de problemen te blijven zien. Benader de situatie altijd van meerdere kanten en wees bewust van de kansen die er altijd zijn. 

HET EFFECT VAN EEN COMPLIMENT!

Het krijgen van een compliment werkt, dat is allang een feit. Dat we dit niet automatisch doen blijkt wel uit het feit dat we een nationate complimentendag organiseren. En is één dag per jaar eigenlijk wel genoeg?

Wat doet een compliment nu precies en hoe kunnen we daar het optimale uithalen. Stel je hebt medewerkers vol zelfvertrouwen, meer plezier, hogere productiviteit, betere prestaties, gevoel van waardering, meer creativiteit en meer energie. En dat alles is binnen handbereik door het regelmatig geven van complimenten.

Hoe geef je een goed compliment en misschien nog wel belangrijker hoe ontvang je er één.

Wil je echt weten hoe je functioneert? 

We hebben het er allemaal over maar helaas gebeurd het toch niet altijd. Ik heb het over het jaarlijkse gesprek met je manager over je functioneren. Een klus waar mening manager en ook werknemer tegenop zien. En dat terwijl in 90% van de gevallen er sprake is van een positieve beoordeling. Managers ervaren het als een behoorlijke klus om de medewerkers uit het team te spreken en ook in de voorbereiding zit flink wat tijd. Tenminste als je het goed wilt doen.

NETWERKEN! EEN MUST OF EEN PRE? 
 
Netwerken is voor ondernemers een regelmatige bezigheid. Waarom doen ze dat en wat levert een goed netwerk hen dan op? Ze doen het om hun bedrijf te presenteren, vaak ook om te checken of de boodschap die zij brengen duidelijk is en of het ook datgene is dat de klant wil. Het levert hen dus informatie, samenwerkingspartners, opdrachten, kennis, advies en de mogelijkheid om te sparren met andere ondernemers. Ondernemers ervaren netwerken als een onderdeel van hun werk. Het grootste deel van de werknemers kijken daar nog altijd anders naar. Er wordt wel genetwerkt. Dat is meestal onder professionals met hetzelfde vakgebied. Denk aan financials, HRM professionals of managers. Zij bezoeken regelmatig congressen of beurzen, houden hun kennis bij door trainingen te volgen of zijn aangesloten bij een branchevereniging.
 
TOP